Studia podyplomowe:
Zarządzanie zmianą i transformacja organizacji
Dlaczego warto wybrać kierunek?
Chcesz być lepszym menedżerem?
Chcesz aktywnie wspierać swoją organizację w czasie zmian?
A może po prostu lubisz, gdy w pracy wszystko idzie tak jak powinno i nie musisz się ciągle martwić?
Jeżeli tak, to mamy bardzo dobre studia podyplomowe: Zarządzanie zmianą i transformacja organizacji.
Studia te przygotowują uczestników do zarządzania zmianami i facylitacji zmian, które chcą wprowadzić organizacje. Niesamowita złożoność dzisiejszego otoczenia i jego dynamika, sprawia, że Change Management jest jednym z kluczowych czynników dla przetrwania i zachowania konkurencyjności firm.
Organizacja
Studia prowadzimy w systemie hybrydowym, tak by były dostępne dla osób z całej Polski. Około połowa zjazdów odbywa się stacjonarnie w Krakowie (podobno najpiękniejsze miasto w Polsce), druga połowa online.
Zjazdy online realizowane będą w piątki od 16:45 i soboty od 8:45.
Zjazdy stacjonarne odbędą się w soboty i niedziele w godzinach 8:45 do 15:30.
Niezależnie więc czy Kraków, Warszawa, Wrocław, Poznań, Gdańsk czy Katowice. Projektowaliśmy program tak, by był dostępny dla każdego.
Forma zaliczenia
Zależy nam na Twojej wiedzy i efektywnym wykorzystaniu czasu. Dlatego jako formę zaliczenia wybraliśmy test, a nie pracę dyplomową. Prace dyplomowe też są bardzo wartościowe, tylko chyba masz dużo innych zadań w planach, prawda?
Cel studiów
Celem studiów jest przygotowanie ich uczestników do bezpośredniego zarządzania zmianą lub wsparcia zmian, którymi zarządza ktoś inny.
Studia opierają się o 4 moduły:
- Psychologia
- Zarządzanie zespołem i projektem
- Komunikacja i wpływ
- Projektowanie przyszłości
Studia pozwolą uczestnikom lepiej zrozumieć psychologiczne funkcjonowanie zarównio człowieka, jak i społeczeństwa. Przygotują uczestników do przełamywania oporu i radzenia sobie ze stresem. Przekażą wiedzę o skutecznych technikach prowadzenia zespołu i dobrych praktykach przywództwa. Ważną grupą przedmiotów warsztatowych będą te związane z komunikacją i negocjacjami. Uczestnicy będą się uczyć również jak mapować procesy biznesowe i dobrze projektować przyszłość. Nie zabraknie więc przedmiotów poświęconych UX, Design Thinking czy procesom kreatywnym.
Profil uczestnika
Grupą docelową studiów są osoby piastujące stanowiska menedżerskie lub aspirujące do nich teraz i w przyszłości. Kompetencje związane z implementacją zmian w organizacji są ważne niezależnie od komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa. Są potrzebne w działach produkcji, finansów, sprzedaży, marketingu, HR czy logistyki. Studia będą też niezwykle wartościowe dla wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć funkcjonowanie człowieka w strukturach organizacji. Uczestnicy oprócz wiedzy zdobędą także szereg umiejętności związanych z zarządzaniem, negocjacjami, radzeniem sobie ze stresem i konfliktem. Dodatkowo będą przygotowani do prowadzenia procesów kreatywnych oraz projektowania produktów i systemów.
Po obronie pracy końcowej otrzymasz:
- dyplom wydany przez Krakowską Szkołę Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie,
- świadectwo ukończenia studiów podyplomowych?(zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz.U. z 2021, poz. 478),
- większą pewność jak osiągnąć sukces,
- kolejny argument, że jesteś cenną osobą dla firmy.
Czesne
3250 zł/semestr
Forma studiów
hybrydowe
Liczba godzin
180 godzin
2 semestry
Forma zaliczenia
egzamin końcowy
Dyrektor kierunku
dr Piotr Sedlak - praktyk, wieloletni konsultant biznesowy
Kontakt
Menedżer kierunku
mgr Renata Wójcik
tel. 12 293 75 96
E-mail:
renata.wojcik@uek.krakow.pl
Program studiów
- Psychologia społeczna – zdalnie
- Psychologia w biznesie – zdalnie
- Stres i techniki zarządzania stresem – stacjonarnie
- Evidence-Based Management i projektowanie badań – zdalnie
- Psychologia zmian, przyczyny oporu i tranzycja – zdalnie
- Being Agile czyli zwinne zarządzanie projektami – stacjonarnie
- Zarządzanie projektem i programem – zdalnie
- Przywództwo podczas transformacji – stacjonarnie
- Zarządzanie kulturą organizacji – zdalnie lub stacjonarnie
- Strategie i struktury organizacji – zdalnie lub stacjonarnie
- Skuteczna komunikacja wewnątrz organizacji – stacjonarnie
- Efektywne wystąpienia publiczne i medialne – stacjonarnie
- Negocjacje i zarządzanie konfliktem – stacjonarnie
- Modelowanie procesów biznesowych – zdalnie
- Procesy kreatywne i ich facylitacja – stacjonarnie
- Design Thinking – stacjonarnie
- User Experience w praktyce – zdalnie
- Przygotowanie do certyfikacji Change Management – stacjonarnie
Wykładowcy
Doświadczony menedżer, konsultant i trener, posiadający doktorat z fizyki (Instytut Fizyki Jądrowej) oraz tytuł MBA (WSZ-POU/Thames Valley University), pracujący w przeszłości w firmach branży informatycznej (Qumak International), medycznej (Johnson & Johnson Clinical Diagnostics) i konsultingowej (PM Development Center). Doświadczenie doradcze i szkoleniowe zdobył w ciągu ponad dwudziestu lat współpracy z firmami różnych branż oraz organizacjami non-profit, specjalizując się w zarządzaniu projektami i zarządzaniu strategicznym. Uzyskał certyfikaty Project Management Institute (PMI®): Project Management Professional (PMP®) oraz Agile Certified Practitioner (PMI-ACP®), a w przeszłości także Prince 2 Practitioner. Prezes firmy doradczo-szkoleniowej PM Development Center Sp. z o.o. oraz Członek Zarządu ds. rozwoju profesjonalnego PMI Poland Chapter. Od dwudziestu lat także wykładowca na studiach podyplomowych i MBA, aktualnie współpracujący z Krakowską Szkołą Biznesu UEK oraz Wydziałem Humanistycznym AGH.
Jako menedżer kierował osobiście lub nadzorował programy i projekty o budżetach do kilkudziesięciu mln zł. Jako konsultant współpracuje z organizacjami wspierając je w rozwoju systemów i metod zarządzania projektami i programami a także w opracowaniu i wdrażaniu strategii rozwoju poprzez programy i projekty. Pracuje nad sposobami efektywnego wykorzystania zasad i metod zwinnego zarządzania także w firmach i projektach poza branżą IT.
Moją pasją jest rozwój. Od kilkunastu lat projektuję i realizuję projekty doradcze, szkoleniowe, facylitacyjne dla organizacji biznesowych i administracji. Już od 18 lat wdrażam w Polsce projekty opierające się o metodologię facylitacji, gdzie kluczowe jest współtworzenie z uczestnikami przestrzeni, w której generowane są świetne pomysły na rozwój.
Jestem osobą z przełomu pokoleń i z radością odkrywam w sobie cechy i Xów i Yów. Orientacja na cel i poszukiwanie niestandardowych rozwiązań, a zarazem uważność na balans związany z poziomem naszego zaangażowania i próba bycia up to date z nowinkami technologicznymi – to mieszanka, która daje mi swobodę we współpracy z osobami reprezentującymi zróżnicowane grupy zawodowe.
Absolwent psychologii stosowanej UJ oraz doktor nauk społecznych. Zwolennik Evidence-Based Management - zarządzania opartego na faktach, członek Center for Evidence-Based Management oraz European Association of Work and Organizational Psychology. Autor narzędzi do badania zaangażowania i satysfakcji z pracy, współtworzył portal oferujący badania postaw i opinii pracowników BadaniaHR.pl. Jego artykuły i analizy adresowane do praktyków znaleźć można na portalu wynagrodzenia.pl. oraz rynekpracy.pl. Pracuje jako adiunkt w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi. W pracy badawczej zajmuje się analizą czynników prowadzących do powstawania satysfakcji z pracy, zaangażowania w pracę i wypalenia zawodowego oraz konsekwencjami pozytywnych postaw pracowników dla funkcjonowania organizacji. Szczególnie interesuje się analizą oddziaływania wynagrodzenia i systemów oceny na motywację i zadowolenie pracowników, próbując odpowiedzieć na odwieczne pytanie: „kiedy wreszcie będziemy zadowoleni z pracy i wypłaty?”. Zwolennik dbania o zaangażowanie pracowników i wykorzystania wskaźników satysfakcji z pracy w procesie zarządzania ludźmi.
Jego najnowsza książka „Zarządzanie efektywnością wynagrodzeń”, próbuje podpowiedzieć jak nie demotywować poprzez wynagradzanie. Lista publikacji naukowych dostępna na: https://www.researchgate.net/profile/Konrad_Kulikowski/research
Piotr Markiewicz (born March 17, 1964 in Rabka) is Senior Lecturer in the Chair of Strategic Analysis at the Cracow University of Economics. He posses Ph.D. degree in Economics and Management Sciences (Cracow Academy of Economics, Faculty of Management. 2000). In the years 2010 - 2012 he was an expert in Cracow Technology Park: Technology Perspective Kraków - Małopolska 2020. Use of the SWOT analysis for identification of 10 key technologies. Expert and co-author of a report: Technology Roadmap as a tool for implementation of development strategies for selected technologies. From January 2013 to March 2014 project coordinator „Innovation Broker as a tool of development of modern economics in Małopolska”.
Selected publications:
- Markiewicz P., Żbikowska A., The role of marketing in the development of business models - a theoretical approach, Contemporary Issues in Economics, Business and Management, Faculty of Economics University of Kragujevac, Kragujevac 2015, pp. 213-226 [ISBN: 978-86-6091-049-5]
- Markiewicz P., Żbikowska A., Sources of a competitive advantage in shaping competitive position of Polish exporters on foreign market, Ekonomski horizonti, Faculty of Economics University of Kragujevac, Kragujevac 2013, pp. 61-76 [ISSN 1450-863X]
- Adamus M., Markiewicz P., Scenario analysis under chaos, Intellectual Economics, Issue: 7(2)/2013. Vilnius 2013, pp. 182-194. [ISSN 1822-8011]
- Markiewicz P., Methodical aspects of applying strategy map in an organization, Vilnius Gediminas Technical University (VGTU), Press Technika, Wilno 2013, pp. 33-51. [ISSN 2029-7491].
- Adamus M., Markiewicz P., Coopetition in the context of assumptions of the Resource Based View, Make Learn, Management Knowledge and Learning, International Conference 2012, Slovenia 2012, pp. 915-925. [ISBN 978-961-6813-10-5]
- Markiewicz P., Technology Roadmaps in the Context of Strategic Planning Development, [w:] Theory of Management nr 6, The Selected Problems for the Development Support of Management Knowledge Base, Edited by Štefan Hittmár, Publishing University of Zilina, Zilina 2012, pp. 27-31. [ISBN 978-80-554-0591-9]
- Markiewicz P., Change Management in the Strategy Implementation Process, Intellectual Economics – Scientific Research Journal, Vol.5 No 2 (10), Vilnius 2011, pp. 257 – 267. [ISSN 1822-8011]
- Markiewicz P., Corporate social responsibility – strategic aspects, VSB – Technical University of Ostrava, Ostrava 2009 [w:] Strategic Management and its Support Information Systems, Edited by Jindrich Kaluża, pp. 42 – 52. [ISBN 978-80-248-2031-6]
Pracownik Katedry Zarządzania Kapitałem Ludzkim UEK, trener, konsultant – przede wszystkim pasjonat wszystkiego co związane z HR. W pracy naukowej koncentruje się na zagadnieniach związanych ze szkoleniami i rozwojem pracowników, modelami kompetencyjnymi, zarządzaniem talentami, ZZL w małych i średnich przedsiębiorstwach, procesem rozwoju MŚP. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych (w tym artykułów publikowanych w czasopismach z listy JCR), recenzent w zagranicznych czasopismach naukowych.
Realizował programy doradcze dla firm związane z: wdrożeniem systemu ocen, modeli kompetencyjnych, systemów szkoleniowych, analizą systemu motywowania, oceną potencjału pracowników (Development Center) i rekrutacją. Prowadził szkolenia z zakresu rozwoju kompetencji społecznych (komunikacja, prezentacja, współpraca zespołowa), menedżerskich (ocenianie pracowników, rozwój kompetencji menedżerskich, zarządzanie zespołem, zarządzanie strategiczne), sprzedażowych (techniki sprzedaży, profesjonalna obsługa klienta, negocjacje).
Dyrektor studiów podyplomowych w Krakowskiej Szkole Biznesu na kierunkach: Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Szkoła Trenerów Biznesu, Coaching w Biznesie.
Employed in the Department of Human Capital Management in CUE, business trainer, consultant with a strong passion for HR-related issues. His scientific interests cover: training and development, competency models, talent management and HRM in small and medium enterprises. The author of dozens of scientific publications and reviewer in Polish and international journals.
Has conducted several consulting projects for enterprises including: implementation of appraisal system, designing competence models, training needs assessment and T&D activity planning, analysis of motivational system, employees’ potential evaluation, as well as recruitment and selection. Has conducted training programmes aimed at the development of: social competences (interpersonal communication, teamwork), managerial competences (employee appraisal, team management, strategic management), sales & negotiation related competences.
Director of post-graduate programmes offered by CSB CUE: Team management – managerial studies, School of Business Trainers, Coaching.
Naukowiec, design researcher i facylitator procesów kreatywnych. Realizuje też projekty międzynarodowe, współpracują m.in. z University of Gothenburg (Szwecja) i TU Delft (Holandia). Naukowo interesuje się tym, jak powstaje i jest wykorzystywana w praktyce wiedza z nauk społecznych. Jest współzałożycielem Hearts & Heads – agencji, która pomaga wdrażać podejście user-centered oraz techniki kreatywności do biznesu. Pracował między innymi dla takich klientów jak Motorola Solutions, ABB, HSBC, PGNiG, TNS, Brainly, Schwitzke & Górski, 3DGence, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Krakowski Park Technologiczny i wielu innych
Sporo czasu spędza też w biznesie pomagając organizacjom rozwijać ich kreatywność i innowacyjność. A po godzinach współtworzy projekt o odważnej nazwie “Science of Ideas”.
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie zarządzanie. Absolwent studiów podyplomowych: Zarządzanie Projektem Badawczym (UEK), Badania Społeczne i Marketingowe (WSE Kraków) oraz Praktyczna Psychologia Społeczna (USWPS Warszawa). Ukończył również program Transforming HR with Data Science prowadzony przez Cambridge University.
Od 17 lat związany z firmą Sedlak & Sedlak, gdzie pracuje jako kierownik projektów i partner zarządzający. Zajmuje się głównie analityką obszaru HR, badaniem opinii i satysfakcji pracowników oraz projektowaniem zmian w podejściu do zarządzania ludźmi. Równocześnie od 15 lat pracownik naukowy Katedry Zarządzania Międzynarodowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, gdzie prowadzi badania dot. problemów organizacji pracy oraz motywacji. Wykładowca wielu programów MBA i studiów podyplomowych w Polsce. Autor wielu publikacji naukowych. Certyfikowany Project Manager (IPMA, IPMA R&D, PRINCE2, Agile PM, Change Management). Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz World at Work. Znajomość wielu koncepcji i metodyk zarządzania (m.in. Lean Management, zarządzanie projektami czy łańcuchem dostaw) sprawia, iż potrafi spojrzeć na organizację i jej problemy w sposób systemowy.
Piotr Sedlak holds Ph.D. diploma in Management, postgraduate diplomas in Social Psychology (SWPS University), Project Management (CUE), Marketing and Social Research (WSE Kraków). He also finished Cambridge University program: Transforming HR Strategy with Data Science. Except 14 years of experience in academia (at International Management Department of Cracow University of Economics), simultaneously Piotr is an active management consultant. He is Project Manager and Managing Partner in Sedlak & Sedlak - family owned company. Piotr helps companies in HR projects and policies. On everyday basis he conducts employee satisfaction and engagement surveys for companies from various industries and regions. He also helps companies to implement changes and improvements based on the gathered data. He is a member of World at Work and Polish Association of Market and Opinion Researchers. Piotr is a certified Project Manager (IPMA, IPMA R&D, PRINCE2, Change Management).
dr Alicja Szczygieł
Absolwentka kierunku Psychologia na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Dr Nauk Ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Tytuł pacy doktorskiej: Psychologiczne i ekonomiczne aspekty doboru pracowników w procesie szkoleniowym.
Pracownik Katedry Psychologii i Dydaktyki w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Współwłaściciel firmy szkoleniowej Sukces s.c. działającej od 1995 roku (www.sukces-szkolenia.eu).
Od wielu lat wpsółpracuje z Krakowską Szkoła Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, gdzie uzyskała wyróżnienie za najwyższą jakość prowadzonych zajęć dydaktycznych na studiach podyplomowych.
Trener, konsultant, doradca rozwoju zawodowego, tutor, posiada bardzo duże doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, podczas których łączy wiedzę z psychologii, ekonomii i zarządzania. Współpracowała z wieloma wiodącymi firmami i instytucjami, dla których przygotowywała autorskie programy szkoleniowe uwzględniające potrzeby rozwojowe firm i pracowników. Zrealizowała autorski projekt badania jakości obsługi klienta jako „tajemniczy klient” wraz z mentoringiem biznesowym. Zajmowała się także badaniami psychologicznymi pracowników.
Problematyka szkoleń to min.: negocjacje, twórcze myślenie w biznesie, asertywność, autoprezentacja, komunikowanie interpersonalne, pomiar psychologiczny, motywowanie pracowników, psychologia stresu - zachowanie się w sytuacji psychologicznie trudnej.
OSTATNIE PUBLIKACJE ZWIĄZANE Z PRZEDMIOTEM:
Szczygieł A. (2013).Wybrane aspekty etyki w negocjacjach. R. 11, nr 4, cz. 4, s. 279-289, j. pol, 2013, ISSN: 2084-5189Czasopismo: Zarządzanie i Finanse Rok: 2013.
Szczygieł A. (2017). Cultural Diversity and Handling Negotiations. Źródło: Knowledge, Economy, Society : Management in the Face of Contemporary Challenges and Dilemmas, s. 91-99, j. eng, Foundation of the Cracow University of Economics, Cracow, 2017, ISBN