Studia podyplomowe:
Zarządzanie inwestycjami deweloperskimi
Dlaczego warto wybrać kierunek Zarządzanie inwestycjami deweloperskimi?
> zdobędziesz specjalistyczną wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji deweloperskich,
> zyskasz informacje na temat oceny opłacalności ekonomicznej projektów inwestycyjnych,
> dowiesz się więcej o funkcjonowaniu podmiotów w branży deweloperskiej, znaczeniu współpracy z przedstawicielami sektora publicznego oraz lokalnej społeczności w realizacji projektów deweloperskich,
> nauczysz się sporządzać analizę rynku i poznasz skutki oddziaływań inwestycji deweloperskich na przestrzeń.
Studia prowadzone są pod patronatem Polskiego Związku Firm Deweloperskich, który wspiera kierunek merytorycznie i kadrowo.
Cel studiów:
Przekazanie specjalistycznej wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie działalności deweloperskiej i zarządzania inwestycjami deweloperskimi
Profil uczestnika:
Kierunek studiów Zarządzanie inwestycjami deweloperskimi jest dla Ciebie, jeżeli:
> jesteś zawodowo związany z branżą deweloperską lub planujesz rozpocząć karierę zawodową w ramach działalności deweloperskiej,
> jesteś zainteresowany poszerzeniem wiedzy z zakresu funkcjonowania rynku nieruchomości, działalności deweloperskiej oraz procesu inwestycyjnego.
Po egzaminie końcowym otrzymasz:
> świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Zarządzanie inwestycjami deweloperskimi (zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz.U. z 2021, poz. 478).
> dyplom Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK.
Czesne
3500 zł/semestr
Forma studiów
stacjonarna
Liczba godzin
180 godzin
2 semestry
Forma zaliczenia
egzamin końcowy
Dyrektor kierunku
dr Katarzyna Kania
Kontakt
Menedżer kierunku
mgr Anna Juszczyk
Tel. 12 293 50 29
E-mail:
anna.juszczyk@uek.krakow.pl
Program studiów*
I. Wprowadzenie do działalności deweloperskiej
1. Wprowadzenie do zarządzania inwestycjami deweloperskimi
2. Teoretyczne aspekty inwestycji deweloperskich
3. Przegląd segmentów rynku deweloperskiego
II. Uwarunkowania prawne inwestycji deweloperskich
1. Otoczenie prawne działalności deweloperskiej. Przepisy prawne związane z przygotowaniem inwestycji deweloperskiej
2. Deweloperski Fundusz Gwarancyjny i funkcjonowanie znowelizowanej ustawy o ochronie praw nabywców mieszkań i domów.
3. Reforma planowania przestrzennego. Wyzwania dla branży deweloperskiej.
4. Sprawy sporne w działalności deweloperskiej
5. Prawne aspekty wykorzystania gruntów
III. Modele biznesowe działalności deweloperskiej
1. Formy organizacyjno – prawne firm deweloperskich
2. Rozwój firmy deweloperskiej – tworzenie struktur organizacyjnych
3. Podatki w działalności deweloperskiej
IV. Uwarunkowania ekonomiczno-finansowe działalności deweloperskiej
1. Prognozowanie decyzji inwestycyjnych
2. Biznesplan inwestycji deweloperskiej
3. Finansowanie inwestycji deweloperskiej. Źródła finansowania inwestycji deweloperskich.
4. Ekonomiczna efektywność inwestycji
5. Realizacja projektu – budżetowanie i kontroling
V. Uwarunkowania społeczne inwestycji deweloperskich
1. Rola dewelopera w rozwoju miast
2. Przestrzeń publiczna w aspekcie inwestycji deweloperskich
3. Odpowiedzialność społeczna w realizacji inwestycji
4. Zrównoważony rozwój w inwestycjach deweloperskich
5. Współpraca architekta z inwestorem
VI. Uwarunkowania rynkowe w działalności deweloperskiej
1. Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości
2. Analiza rynku nieruchomości
3. Ustalanie strategii sprzedażowych projektu deweloperskiego
4. Obsługa posprzedażowa (organizacja wspólnot, zarządzanie nieruchomością, organizowanie serwisu gwarancyjnego)
VII. Uwarunkowania techniczne projektów deweloperskich
1. Ocena potencjału inwestycyjnego gruntu
2. Zastosowanie nowoczesnych technologii w budownictwie
3. Wpływ rozwiązań technicznych na koszty utrzymania nieruchomości
4. Charakterystyki energetyczne budynków (zeroemisyjność)
5. Współpraca dewelopera z przedstawicielami sektora publicznego
VIII. Zarządzanie projektami deweloperskimi
1. Organizacja i zarządzanie realizacją projektów inwestycyjnych
2. Pozyskiwanie gruntów deweloperskich. Sposoby pozyskiwania nieruchomości.
3. Proces negocjacyjny zakupu nieruchomości
4. Narzędzia do analizy lokalizacji inwestycji deweloperskich
5. Znaczenie studium wykonalności projektu inwestycyjnego
IX. Marketing i odbiór społeczny inwestycji deweloperskich
1. CRM (Customer Relationship Management). Strategia komunikacji.
2. Wizerunek dewelopera w mediach i społeczeństwie. Jak rozmawiać z dziennikarzami i mieszkańcami o inwestycjach deweloperskich.
X. Zajęcia w terenie
*Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość modyfikacji programu
Wykładowcy
dr inż. Dorota Bartosz
dr Joanna Barzykowska
Julia Bogdanowicz
Marian Bruliński
Szymon Domagała
Przemysław Dziąg
prof. UEK dr hab. Michał Głuszak
dr Katarzyna Kania
Marek Kordylewski
Bartosz Kostecki
prof. UEK dr hab. Bartłomiej Marona
adw. Agnieszka Michalczuk
Małgorzata Nowodworska
Piotr Ogórek
mgr Jacek Ptak
dr inż. Magda Pluta
dr inż. Aleksandra Radziejowska
Dawid Sporysz
Piotr Stawiarski
Dawid Tatarek
dr inż. Agnieszka Telega
mgr Monika Tkacz
Prof. PK dr hab. inż. Krzysztof Zima