Studia podyplomowe:
Psychologia w biznesie
Dlaczego warto wybrać kierunek Psychologia w biznesie?
> Wzmocnisz umiejętności interpersonalne, autoprezentacyjne, komunikacyjne i osobowościowe,
> poznasz kluczowe zagadnienia wspierające sprawne i skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem i organizacją.
Cel studiów:
Zdobędziesz oraz rozwiniesz umiejętności psychologiczne i socjologiczne niezbędne w pracy menedżera, w szczególności umiejętności interpersonalne, autoprezentacyjne, komunikacyjne i osobowościowe.
Profil uczestnika:
Kierunek Psychologia w biznesie jest dla Ciebie, jeżeli:
> ukończyłeś studia wyższe i interesuje Cię rozwój umiejętności psychologicznych i społecznych w środowisku zawodowym,
> należysz do kadry menedżerskiej dowolnego szczebla w przedsiębiorstwie lub innej organizacji, w tym administracji publicznej.
Po egzaminie końcowym otrzymasz:
> dyplom wydany przez Krakowską Szkołę Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie,
> świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Psychologia w biznesie (zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz.U. z 2021, poz. 478).
Czesne
3250 zł/semestr
Forma studiów
stacjonarna
Liczba godzin
180 godzin
2 semestry
Forma zaliczenia
egzamin
Dyrektor kierunku
dr Anna Odrobina
Kontakt
Menedżer kierunku
Tomasz Bem
Tel. 12 293 59 75
E-mail:
tomasz.bem@uek.krakow.pl
Program studiów
- Podstawy psychologii społecznej i zarządzania
- Psychologia pracy
- Zachowania społeczne w organizacji
- Diagnozowanie kultury organizacyjnej
- Podstawy komunikowania się
- Trening kreatywności i asertywności
- Rozwiązywanie konfliktów
- Skuteczne przywództwo w organizacji
- Style kierowania
- Techniki wpływu społecznego
- Budowanie autorytetu w wystąpieniach publicznych
- Zarządzanie zmianą
- Sztuka negocjacji
- Public relations w sytuacjach kryzysowych
- Happiness at Work
- Business Communication
- Zarządzanie czasem
- Psychologia podejmowania decyzji
- Społeczna odpowiedzialność biznesu
- Budowanie zespołów
- Systemy motywowania pracowników
- Coaching i mentoring w rozwoju pracowników
- Zatrudnianie pracowników oparte na kompetencjach
- Zarządzanie stresem i emocjami
- Diagnoza różnic indywidualnych – metoda Insights
Wykładowcy
prof. UEK dr hab. Małgorzata Adamska-Chudzińska
mgr Marek Janigacz
mgr Agnieszka Kotucz
Prof. UJ dr hab. Jarosław Flis
mgr Agnieszka Flis
mgr Renata Janusz
mgr Anna Kaczmarczyk-Pocica
mgr Zuzanna Komornicka
mgr Szymon Konarski
dr Mariusz Makowski
dr Piotr Markiewicz
mgr Magdalena Martynowska
dr Wojciech Pająk
prof. UEK dr hab. Urban Pauli
mgr Jerzy Pocica
dr Tomasz Sapeta
dr Piotr Sedlak
dr Alicja Szczygieł
mgr Katarzyna Zemowska
dr Agnieszka Żak
Czym jest psychologia biznesu?
Psychologia biznesu jest dziedziną nauki, która zajmuje się analizą indywidualnych i zbiorowych zachowań w kontekście środowiska zawodowego. Dziedzina ta stawia sobie za zadanie usprawnienie funkcjonowania firm oraz zwiększenie ich konkurencyjności poprzez poprawę efektywności i zadowolenia pracowników, badanie warunków pracy oraz podnoszenie skuteczności zarządzania. Głównymi obszarami zainteresowania psychologii biznesu są zagadnienia takie jak procesy grupowe, kultura organizacyjna, przywództwo, dobór i motywowanie pracowników, zarządzanie zasobami ludzkimi i obsługa klienta.
Psychologia biznesu integruje aspekty psychologiczne z dziedzinami takimi jak ekonomia, zarządzanie, marketing i reklama w celu bardziej wszechstronnego zrozumienia i efektywnego kształtowania procesów biznesowych. W aspekcie ekonomicznym, psychologia biznesu skupia się na zrozumieniu zachowań i potrzeb konsumentów, w tym ich osobowości, motywacji oraz emocji. Ponadto, analizuje ich zachowania związane z obszarem finansów oraz zajmuje się kwestią podejmowania decyzji. Natomiast w przypadku zarządzania, psychologia biznesu koncentruje się na kierowaniu firmą oraz zarządzaniu zasobami ludzkimi, obejmując motywację pracowników, selekcję kadr i umiejętność skutecznego kierowania ludźmi.
Psychologia w biznesie – studia podyplomowe w Krakowie
Współczesne studia na kierunku Psychologia w biznesie charakteryzują się szerokim programem kształcenia. Uczestnicy studiów podyplomowych Psychologia w biznesie mają okazję zdobyć wiedzę i umiejętności z różnych obszarów psychologii, co pozwala im skutecznie analizować i zrozumieć dynamiczne procesy zachodzące w otoczeniu biznesowym. Dzięki temu są przygotowani do efektywnego rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem personelem, komunikacją w organizacji oraz kreowaniem pozytywnego środowiska pracy.
Studia psychologiczne są szansą na rozwój kompetencji niezbędnych do efektywnego, skutecznego i etycznego zarządzania i kierowania zespołami ludzi. Szczególnie cenne mogą być umiejętności rozwiązywania występujących w miejscu pracy konfliktów, a także wykształcenie zdolności negocjacyjnych. Nabycie tych umiejętności zapewni szersze i pogłębione spojrzenie na mechanizmy ludzkiego zachowania oraz relacje interpersonalne w miejscu pracy.
Studia na kierunku Psychologia w biznesie – co po tym?
Absolwenci studiów podyplomowych Psychologia w biznesie otrzymują solidne wykształcenie, co daje im dobry start na rynku pracy. Po ukończeniu studiów zdobędziesz kompleksową wiedzę, umiejętności i kompetencje, które mogą być skutecznie wykorzystane zarówno we władnej działalności gospodarczej, jak i podczas pracy na rzecz organizacji prywatnych i publicznych.
Po studiach psychologicznych odnajdziesz się m.in. na stanowisku menedżera, psychologa biznesu, trenera biznesu, mediatora czy rekrutera. Twój zakres możliwości zawodowych będzie obejmował również pracę w obszarze mediów oraz agencji marketingowych, reklamowych i public relations.