Studia podyplomowe:
Analiza Marketingowa z wykorzystaniem Data Mining
Dlaczego warto wybrać kierunek Analiza Marketingowa z wykorzystaniem Data Mining?
- poznasz podstawowe obszary analityczne dotyczące m.in.: marketingu relacyjnego, CRM, badań rynkowych oraz koncepcji inżynierii marketingowej,
- nauczysz się tworzyć i zarządzać bazami danych,
- dowiesz się, jak mierzyć i przygotowywać dane do analizy,
- poszerzysz wiedzę na temat klasycznych metod analizy danych (m.in.: modele regresyjne i strukturalne raz analiza skupień),
- dowiesz się więcej o narzędziach eksploracji danych (Data Mining), takich jak: drzewa klasyfikacyjne i regresyjne, sieci neuronowe, reguły asocjacyjne (analiza koszykowa).
- Zajęcia analityczne będą odbywać się z wykorzystaniem programu STATISTICA.
Cel kierunku:
Zdobędziesz wszechstronną i aktualną wiedzę w zakresie analizy danych marketingowych.
Profil uczestnika:
Kierunek studiów Analiza Marketingowa z wykorzystaniem Data Mining jest dla Ciebie, jeżeli jesteś:
- pracownikiem działów marketingowych lub pracownikiem zajmującym się badaniami marketingowymi w przedsiębiorstwie,
- pracownikiem działów analitycznych lub badawczych w jednej z branż: FMCG, bankowej, telekomunikacyjnej, sieci handlowych,
- specjalistą ds. CRM i marketingu bezpośredniego,
- pracownikiem firmy badawczej,
- zainteresowany analizą danych i budową modeli predykcyjnych,
- odpowiedzialny za utrzymanie klienta i budowę modeli lojalnościowych.
Po obronie pracy końcowej otrzymasz:
- dyplom wydany przez Krakowską Szkołę Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie,
- świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Analiza Marketingowa z wykorzystaniem Data Mining (zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz.U. z 2021, poz. 478).
Czesne
3650 zł/semestr
Forma studiów
stacjonarna
Liczba godzin
159 godzin
2 semestry
Forma zaliczenia
praca końcowa
Dyrektor kierunku
Kontakt
Biuro Studiów podyplomowych
E-mail:
ksb@uek.krakow.pl
Program studiów
Blok I – Analiza marketingowa
- Marketing transakcyjny i relacyjny
- CRM operacyjny i analityczny
- Analizy rynku – podstawowe obszary analizy
- Marketing engineering – realizacja w praktyce
Blok II – Bazy danych – najważniejsze aspekty
- Architektura programu
- Systemy baz danych
- Import / eksport danych
- Hurtownie danych
- Czyszczenie danych, analiza i uzupełnianie braków danych
Blok III – Pomiar, gromadzenie i integracja danych
- Teoria pomiaru
- Tworzenie narzędzi pomiarowych
- Ocena rzetelności i trafności skal pomiarowych
- Tworzenie skal i indeksów
- Integracja danych, tworzenie podskal i przekrojów
Blok IV – Zaawansowane metody redukcji danych
- Przygotowanie danych
- Metody redukcji danych
- Analiza głównych składowych i klasyfikacja
- Analiza skupień
Blok V – Analiza współzależności i regularności w strukturze danych
- Analiza regresji
- Metody asocjacyjne i sekwencyjne
- Drzewa klasyfikacyjne i regresyjne – random forests
- Sieci neuronowe – modele skoringowe w marketingu
- Modelowanie strukturalne
Blok VI – Praktyczna realizacja analiz marketingowych
- Budowa planu analitycznego
- Segmentacja klientów
- Analiza satysfakcji i lojalności
- Analiza migracji klientów (churn)
- Cross- i up selling
- Modele reakcji rynkowych i skuteczności instrumentów marketingu mix
Blok VII – Warsztaty – wspólne rozwiązywanie praktycznych problemów „przywiezionych przez słuchaczy” pod okiem doświadczonego badacza