Zostań członkiem społeczności MBA!
MBA in Healthcare to wyjątkowy program, który zyskał uznanie wśród jego absolwentów jak również uczestników bieżącej edycji. Oferujemy unikalne połączenie teorii i praktyki, dzięki czemu masz możliwość zdobyć wszechstronną wiedzę na temat zarządzania podmiotami leczniczymi od poziomu mezo do mikro. Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu KSB UEK na krakowskim rynku edukacyjnym oraz naszej szeroko rozwiniętej społeczności MBA zdobędziesz nowe i udoskonalisz swoje umiejętności oraz nawiążesz cenne kontakty biznesowe.
Uczestnicy mają okazję brać udział w prestiżowym Międzynarodowym Kongresie MBA, gdzie mają możliwość podzielić się doświadczeniami i zdobyć nową wiedzę w ramach organizowanych Paneli i Warsztatów. Nasz uczestnicy angażują się także w działania na rzecz dobra społecznego, takie jak aukcje charytatywne w ramach Kongresu MBA wspierające ochronę zdrowia w latach:
- 2023 – Dochód z aukcji w wysokości 45 000 zł przeznaczony został na zakup sprzętu do rehabilitacji seniorów oraz pacjentów z chorobami onkologicznymi dla Oddziału Rehabilitacji Szpitala Specjalistycznego im. J. Dietla w Krakowie)
- 2024 – Dochód z aukcji w wysokości 56 000 zł został przekazany rzecz Oddziału Klinicznego Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie.
- 2025 – Dochód z aukcji w wysokości 61 500 zł został podzielony i przekazany na 3 następujące cele:
1. 43 600 zł dla Fundacji Nie Widać Po Mnie, która pomaga w zapewnianiu wsparcia zdrowia psychicznego personelu medycznego,
2. 15 000 zł dla Fundacji Stars4Stars, założonej przez Rafała Sonika, wspierającej dzieci poszkodowane w wypadkach drogowych,
3. 2 900 zł na wsparcie inicjatywy “Business Loves Art” promującej rozwój młodych artystów
Dołącz do nas i zostań liderem w sektorze ochrony zdrowia, korzystając z wyjątkowych możliwości rozwoju oferowanych przez nasz program!
Dlaczego warto wybrać ten kierunek?
- Nauczysz się zarządzać jakością, portfolio projektowym i procesami biznesowymi w placówce medycznej,
- poszerzysz wiedzę na temat zagadnień prawnych, w szczególności w zakresie: prawa pacjenta, prawa gospodarczego i prawnych aspektów funkcjonowania profesji medycznych,
- zdobędziesz specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania w placówkach medycznych – dowiesz się więcej o HTA i EBM w ochronie zdrowia, kontraktowaniu świadczeń medycznych, badaniach klinicznych, farmakoekonomice,
- usystematyzujesz i poszerzysz wiedzę dotyczącą rachunkowości zarządczej i zarządzania finansami,
- nauczysz się efektywnych technik komunikacji, prowadzenia negocjacji w biznesie, kreowania własnej marki i zarządzania zasobami ludzkimi,
- weźmiesz udział w wizytach studyjnych oraz w Międzynarodowym Kongresie MBA.
Przygotujesz się do roli menedżera, który podejmuje wyzwania rozwojowe i zawodowe, jakie stoją przed sektorem ochrony zdrowia.
Profil słuchacza
Program MBA in Healthcare to dedykowane czterosemestralne studia Master of Business Administration (MBA) przeznaczone dla aktualnej i potencjalnej kadry menedżerskiej sektora ochrony zdrowia.
Program studiów przygotowany jest z uwzględnieniem potrzeb placówek medycznych. Pozwala to na dopasowanie zagadnień do rzeczywistych i aktualnych problemów rozwojowych i zawodowych. Dzięki temu prace zaliczeniowe mogą mieć praktyczny i wdrożeniowy charakter.
Ten kierunek studiów jest dla Ciebie, jeżeli jesteś członkiem kadry menedżerskiej placówki medycznej lub planujesz objąć w niej stanowisko kierownicze.
Czesne
8225 zl/semestr
opłata rekrutacyjna: 500zł
Forma studiów
stacjonarne
Liczba godzin
530 godzin
4 semestry
Forma zaliczenia
Praca końcowa
Dyrektor programu
dr hab. Beata Buchelt, prof. UEK
e-mail: bucheltb@uek.krakow.pl
Kontakt
Menedżer programu:
mgr Karolina Dąbek
tel. 12 293 55 61
e-mail: dabekk@uek.krakow.pl
Program studiów
Moduł: Programowo-metodyczny
- Wprowadzenie do studiów MBA
- Wprowadzenie do prac dyplomowych MBA
- Metody badań i analiza danych
- International MBA Congress.
- Wizyta studyjna
- Seminarium dyplomowe MBA.
Moduł: Menadżerski
- Ekonomia dla menadżerów
- Zarządzanie strategiczne. Koncepcja Performance Management
- Strategiczne zarządzanie finansami
- Rachunkowość zarządcza
- Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
- Innowacyjna kultura organizacyjna
- Zarządzanie procesami biznesowymi
- Organizacja ucząca się
- Zarządzanie zmianą
- Zarządzanie projektami
Moduł: Zarządzanie w podmiotach medycznych
- Najlepsze praktyki zarządzania podmiotami medycznymi
- Zarzadzanie jakością w podmiocie medycznym
- Etyka w podmiocie leczniczym i społeczna odpowiedzialności biznesu
- Marketing i PR podmiotu leczniczego
- Prawne aspekty funkcjonowania podmiotów medycznych
- Nowoczesne technologie w zarządzaniu podmiotem sektora ochrony zdrowia
- Zarządzanie infrastrukturą techniczną obiektów ochrony zdrowia
- Kontraktowanie świadczeń medycznych
- Badania kliniczne
- Farmakoekonomika
Moduł: Przywództwo i rozwój własny
- Przywództwo, coaching i mentoring
- Psychologiczne aspekty zarządzania
- Negocjacje w biznesie
- Kreowanie marki osobistej
- Komunikacja interpersonalna
- Zarządzanie różnorodnością
- Zarządzanie konfliktem
- Zarządzanie czasem
- Budowanie i zarządzanie zespołem
Wykładowcy

dr hab. Beata Buchelt, prof. UEK
Członek Rady Akredytacyjnej przy MZ. Ekspert MZ ds. analiz kapitału ludzkiego. Członek Rady Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Członek Rady Ekspertów NIL. Członek Rady Programowej Polskiej Federacji Szpitali. Członek Rady Naukowej Fundacji Nie widać po mnie. Dyrektor Centrum Ekonomiki i Zarządzania w Ochronie Zdrowia UEK. Dyrektor programu MBA in Healthcare Krakowska Szkoła Biznesu UEK. Członek wielu zespołów eksperckich związanych z projektowaniem i wdrażaniem metod i narzędzi ZZL. Wykładowca i profesor wizytujący w University of Michigan Health-West, Grand Valley State University, Roosevelt University oraz Pforzheim University. Współpracownik European Observatory on Health Systems and Policies (EuroWHO). Członek Rady Naczelnej Polskiego Towarzystwa Koordynowanej Opieki Zdrowotnej. Stypendystka Senior Fulbright Awards w ramach którego zrealizowała projekt badawczy p.t. High Performance Work Practices: Physicians’ Perspective. Od ponad 20 lat badaczka obszaru zarządzania zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia. Autorka kilkudziesięciu publikacji związanych z zarządzaniem personelem w podmiotach medycznych, w tym monografii nagrodzonej przez Komitet Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN pt. Koncepcja systemu zarządzania efektywnością pracy personelu medycznego w szpitalach. Inicjatorka studiów podyplomowych dla personelu pielęgniarskiego Zarządzanie w podmiotach ochrony zdrowia - perspektywa kapitału ludzkiego. Studia menadżerskie dla personelu pielęgniarskiego.

mgr Alicja Dudek
Pracowniczka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, członkini Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, członkini zarządu Stowarzyszenia WISE oraz tutorka w programie WISE UEK Honors. Autorka publikacji związanych z różnorodnością w organizacjach. Redaktorka monografii studenckiej „Studentus”. Kierowniczka dwóch projektów finansowanych w ramach Programu PROLOG. W 2025 r. złożyła rozprawę doktorską pt. „Analiza inkluzywnych rozwiązań stosowanych w organizacjach w Polsce” poświęconą problematyce różnorodności i inkluzywności w organizacjach.

mgr Tomasz Filarski
Prawnik, kierownik Działu Skarg i Wniosków w Małopolskim Oddziale NFZ, członek zarządu Stowarzyszenia Unicorn. W latach 2000-2010 Rzecznik Praw Pacjenta w Małopolskiej Kasie Chorych i Małopolskim Oddziale NFZ, wiceprzewodniczący i przewodniczący Wojewódzkiej Komisji do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych w Krakowie w latach 2012-2024. Autor serii wieloletnich szkoleń dla Świadczeniodawców i Pacjentów realizowanych zwłaszcza w ramach Akademii NFZ. Wykładowca w Krakowskiej Szkole Biznesu w ramach studiów MBA w ochronie zdrowia z kontraktowania świadczeń zdrowotnych oraz praw pacjenta i praw świadczeniobiorcy. Wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim w ramach studiów podyplomowych z prawa medycznego i bioetyki oraz psychoonkologii. Współpracownik
i wykładowca Małopolskiego Instytutu Samorządu Terytorialnego i Administracji.
Współautor publikacji książkowych Dokumentacja medyczna, Wolters Kluwers 2012.
Ustawa o Państwowym ratownictwie medycznym. Komentarz. Wolters Kluwers 2013. Zrozumieć prawa pacjenta Akademia NFZ 2015.
Doradza i pomaga w rozwiązywaniu problemów w kontaktach z ochroną zdrowia finansowaną przez NFZ.

mgr Maciej Grzeszyk
Prezes zarządu, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju, trener oraz coach European Training & Consulting Center.
Trener z 25-cio letnim stażem trenerskim. Autor wielu publikacji i artykułów nt. kierowania i zarządzania zespołami, rozwoju osobistego i zwiększania efektywności organizacji w tym: zarządzania stresem, rozwoju inteligencji emocjonalnej, rozwiązywania konfliktów. Mediator. Jest twórcą ponad 100 standardów pracy zwiększających efektywność organizacji.
Współpracował z najlepszymi firmami szkoleniowymi na świecie m. innymi: Ziglar Training International, Dale Carnegie Training, Cegos, Door Training Poland. Posiada międzynarodowy certyfikat Zig Ziglar International.
Rocznie szkoli ponad 1500 osób. Otrzymuje wiele pochlebnych referencji od osób posiadających duże doświadczenie zawodowe oraz uczestników szkoleń biorących udział w szkoleniach o podobnej tematyce.
Praktyk, wykładowca na studiach MBA:
- MBA in Healthcare - Krakowska Szkoła Biznesu UEK (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), w zakresie zarządzania konfliktem.
- MBA poszerzone o ESG (Environmental, Social, Governance) - Akademia Humanitas w Sosnowcu – Zakres: Przywództwo, zarządzania zmianą, Lider w roli negocjatora.

dr hab. Artur Hołda, prof. UEK
Profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (UEK) oraz Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie (WSEI). Pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Rachunkowości UEK oraz Zakładu Zarządzania i Rachunkowości WSEI. Kierownik naukowy projektów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Autor i współautor ponad 400 opracowań z dziedziny rachunkowości, podatków i finansów w szczególności publikacji dotyczących sektora medycznego. Przewodniczący Rady Programowej PICM. Zarządzający finansami podmiotów medycznych sektora prywatnego i publicznego w tym Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej. Autor programów naprawczych i restrukturyzacyjnych jednostek medycznych. Współpracuje z praktyką gospodarczą, w tym z międzynarodowymi grupami kapitałowymi. Prowadzi obligatoryjne szkolenia dla biegłych rewidentów w Polsce, Komisji Nadzoru Finansowego, jak również zajęcia na studiach MBA. Doświadczony wykładowca programów dedykowanych ochronie zdrowia w szczególności „MBA in Healthcare”, „MBA in Public Healthcare”. Przewodniczył i zasiadał w radach nadzorczych spółek, w tym w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Członek EAA, posiada certyfikat dyplomowanego księgowego IFAC oraz jest audytorem II stopnia PIKW.

dr hab. Tomasz Kafel, prof. UEK
Jestem absolwentem jednolitych studiów magisterskich w trybie dziennym na Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie). 15 października 1994 roku uzyskałem tytuł Master of Curriculum Design for Management Education po ukończeniu dwuletnich studiów typu MBA w Międzynarodowej Szkole Handlu w Ryni. W 1995 roku w Barcelonie ukończyłem International Faculty Development Programme prowadzony przez wykładowców Institut Superieur des Affaires Paris, Scuola di Direzioni Aziendale, Bocconi University Milan, oraz International Graduate School of Management, University of Navarra, Barcelona. W latach 1996–1998 uczestniczyłem w programie szkoleniowym trenerów zarządzania – MATRIK: Management Training in Kraków, sponsorowanym przez British Council, prowadzonym przez wykładowców z Wielkiej Brytanii. W 2000 roku na podstawie rozprawy doktorskiej pt. „Zintegrowana metoda analizy strategicznej w organizacjach niezorientowanych na zysk” uzyskałem stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. W 2007 roku odbyłem 3-miesięczny staż naukowo-badawczy w School of Public and Nonprofit Administration w Grand Valley State University (USA). Uchwałą Rady Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie z dnia 19 listopada 2015 roku uzyskałem stopień naukowy doktora habilitowanego nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Jestem autorem i współautorem ponad 200 publikacji naukowych w formie monografii, artykułów i materiałów konferencyjnych. Moje zainteresowania naukowe dotyczą głównie: projektowania strategii przedsiębiorstw, instytucji publicznych oraz organizacji pozarządowych, zastosowania twórczego myślenia w rozwiązywaniu problemów w organizacji, badania dojrzałości organizacji w zakresie zarządzania strategicznego, zarządzania procesowego, cyfryzacji oraz ewolucji metod organizacji i zarządzania. Jestem wykładowcą i trenerem w zakresie wymienionych powyżej zainteresowań naukowych w Krakowskiej Szkole Biznesu, Uniwersytecie SWPS w Warszawie, Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie (w tym również na studiach MBA). Prowadziłem wykłady jako visiting professor (Strategic management) na University of Navarra (Spain), University of Coimbra, (Portugal), Anadolu University (Turkey), University of Crete (Greece), University of Messina (Italy) Alcala University (Spain), University of Foggia (Italy). Współpracuję z praktyką gospodarczą w zakresie konsultingu i szkoleń dotyczących: projektowania i wdrażania strategii, twórczego rozwiązywania problemów, normowania czasu pracy, wartościowania pracy, badania dojrzałości cyfrowej organizacji. Jestem wykonawcą i współwykonawcą projektów badawczo-wdrożeniowych dla praktyki gospodarczej.

dr Piotr Karniej
Specjalista zdrowia publicznego, magister pielęgniarstwa w trakcie specjalizacji z pielęgniarstwa rodzinnego. Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu (w specjalności zarządzanie szpitalami), Executive MBA w Ochronie Zdrowia. Adiunkt na Uniwersytecie WSB MERITO we Wrocławiu, kierownik zespołu dydaktycznego Zdrowie Publiczne oraz menedżer kierunku Zdrowie Publiczne. Członek zespołu programowego ds. wdrożenia kierunku Pielęgniarstwo, członek Rady Akademickiej oraz Federacji Naukowej WSB-DSW MERITO. Stały partner badawczy, badacz współpracujący (investgador colaborador) na Universidad de La Rioja (Hiszpania) – członek międzynarodowego Zespołu ds. Badań nad Opieką i Zdrowiem (Grupo de investigación en Cuidados y Salud).
Współfundator i członek zarządu Fundacji na Rzecz Zdrowia i Włączenia Społecznego „Trzy Końce” w Katowicach, certyfikowany doradca ds. HIV/AIDS/STI, członek Zespołu ds. realizacji Krajowego Programu Zapobiegania Zakażeniom HIV i Zwalczania AIDS w województwie dolnośląskim (2022 – 2026). Kierownik Działu Administracji i Obsługi Pacjenta, asystent medyczny, pielęgniarz koordynujący w ZPOZ MEDICA w Bralinie (podstawowa opieka zdrowotna).
Członek Zarządu Oddz. Dolnośląskiego Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowotnej, przewodniczący Zarządu Oddz. Nadodrzańskiego Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego, członek European Public Health Association, European Society of Cardiology – ACNAP, Polskiego Towarzystwa Naukowego AIDS, International AIDS Society, ekspert oceniający projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej dla których Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Zdrowia.
Od 25 lat menedżer opieki zdrowotnej z doświadczeniem w podstawowej, specjalistycznej, szpitalnej i psychiatrycznej opiece zdrowotnej. Ekspert w dziedzinie epidemiologii zakażeń, organizacji ochrony zdrowia, funkcjonowania podmiotów leczniczych. Autor wielu publikacji naukowych z dziedziny zarządzania w opiece zdrowotnej, prawa medycznego, epidemiologii i pielęgniarstwa, praw pacjenta, problematyki wykluczenia w zakresie zdrowia.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6489-2525
Scopus: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=55963475300
Web of Science: https://www.webofscience.com/wos/author/record/AAK-8203-2020

dr n. o zdr. Katarzyna Kęcka, MBA
Prezes Zarządu Szpitalnego Centrum Medycznego w Goleniowie. Specjalista w dziedzinie Pielęgniarstwa kardiologicznego. Ukończone studia podyplomowe na kierunku Zdrowie publiczne - marketing i zarządzanie w ochronie zdrowia oraz studia podyplomowe na kierunku Geriatria z Elementami Opieki Długoterminowej i Medycyny Paliatywnej
Od 2013 zajmuje się kompetencjami pielęgniarskimi, autorka i współautorka publikacji
oraz podręczników w obszarze pielęgniarstwa. W latach 2018-2023 Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego Oddział w Szczecinie.
Jako praktyk od wielu uczestniczy czynnie w procesie kształcenia podyplomowego pielęgniarek i położnych, prowadząc kursy specjalistycznej oraz kwalifikacyjne. Członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej w Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek
i Położnych. Inicjatorka i współpracownik wielu wydarzeń zdrowotnych i edukacyjnych,
m.in. prowadzenie warsztatów szkoleniowych, pisanie scenariuszy filmów edukacyjnych
oraz udzielanie porad stacjonarnych i wyjazdowych osobom po 65 r.ż. w ramach Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020
w województwie Zachodniopomorskim prowadzonego przez Fundację Instytut Rozwoju Nauk o Zdrowiu i Usług Medycznych ProLongaVita czy współpraca w ramach projektów edukacyjnych z Fundacją na Rzecz Aktywnego Rozwoju i Telemedycyny i E-zdrowia w Polsce „E-medycyna”.
Od 2019 r. jako pracodawca, ale i czynna zawodowa pielęgniarka oraz nauczyciel uniwersytecki patrzy przez pryzmat wykorzystania kompetencji zawodowych wszystkich grup medycznych w ramach zespołu interdyscyplinarnego w opiece nad pacjentem. Jej zdaniem efektywne wykorzystanie umiejętności i wiedzy poszczególnych profesjonalistów pozwoli na podniesienie poziomu bezpieczeństwa własnego w podmiocie medycznego, a przez to podniesienie bezpieczeństwa i jakości w opiece nad pacjentem. Kilkukrotne wyróżnienia dla SCM w Goleniowie za innowacyjne działania i projekty jakościowe wprowadzane do praktyki szpitalnej. W 2022 r. wyróżniona za działania na rzecz profilaktyki kobiet w konkursie Polka XXI w. w kategorii Zdrowie.

mgr Agnieszka Kotucz
Psycholożka, trenerka i facylitatorka z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy rozwojowej z liderami, zespołami i specjalistami w środowisku międzynarodowym. Współzałożycielka firmy szkoleniowej DCONCEPT, członkini SIETAR Polska (Society for Intercultural Education, Training and Research), współorganizatorka BNP Paribas Green Film Festival – największego w Polsce festiwalu filmów o tematyce ekologicznej.
Na co dzień projektuje i prowadzi programy rozwojowe dla globalnych organizacji, koncentrując się na takich obszarach jak: przywództwo, komunikacja, współpraca w zespołach oraz prezentacje biznesowe. Specjalizuje się w facylitacji procesów grupowych, wspieraniu zmian organizacyjnych i budowaniu kompetencji międzykulturowych.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Szkoły Trenerów. W pracy dydaktycznej łączy wiedzę akademicką z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Na studiach podyplomowych prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania zmianą, komunikacji i rozwoju kompetencji liderskich.

dr hab. Bartosz Kurek, prof. UEK
Pracownik Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem badawczo-dydaktycznym, w tym międzynarodowym. Jako Kościuszko Foundation Fellow realizował projekt badawczy pod tytułem The information content of equity block trade transactions on the Warsaw Stock Exchange w V.K. Zimmerman Center for International Education and Research in Accountancy (University of Illinois at Urbana-Champaign, USA). Jako Dekaban-Liddle Senior Fellow realizował projekt badawczy pod tytułem Intraday information content of equity block trades on the Warsaw Stock Exchange w Adam Smith Business School (University of Glasgow, UK). Profesor wizytujący w Seidman College of Business (Grand Valley State University, USA). Prowadził działalność dydaktyczną z zakresu rachunkowości na uniwersytetach zlokalizowanych na czterech kontynentach: Ameryka Północna (USA), Afryka (RPA), Europa (UK, Portugalia, Hiszpania, Niemcy, Słowenia, Islandia, Węgry, Czarnogóra), Azja (Wietnam). Wieloletni wykładowca na studiach MBA w Krakowskiej Szkole Biznesu UEK. Autor licznych publikacji naukowych w języku polskim i angielskim poświęconych rachunkowości, nadzorowi korporacyjnemu, finansom przedsiębiorstw, w tym monografii uhonorowanej nagrodą βeta 2018 za wybitne osiągnięcia w dziedzinie zarządzania finansami pt. Zawartość informacyjna transakcji pakietowych akcjami na przykładzie rynku głównego Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Autor licznych publikacji dydaktycznych w języku polskim i angielskim poświęconych rachunkowości i finansom przedsiębiorstw. Członek rad redakcyjnych czasopism: Journal of Forecasting, Journal of Economic and Financial Sciences. Recenzent licznych rozpraw doktorskich, artykułów i monografii naukowych poświęconych rachunkowości i finansom przedsiębiorstw. Aktywny uczestnik międzynarodowych konferencji, w tym członek komitetu naukowego International Forecasting Financial Markets Conference.

dr Inga Mizdrak
Inga Mizdrak, Assistant Professor of Philosophy, is a lecturer at the Krakow University of Economics. She has developed her teaching and research work in the field of philosophical anthropology, ethics and social philosophy.
She prepared and delivered lectures to undergraduate or graduate students and community on
topics such as Philosophy, Ethics, Business Ethics, Corporate Social Responsibility, Contemporary Religious Thought, Philosophical Anthropology, Philosophy and Ethics, Ethics in Management, Ethics of Functioning of Public Institutions, Social Responsibility of Public Institutions, Ethics of the Civil Service.
Since November 2020 she has been teaching in the MBA Community in Management (course: Ethical determinants of the work of a TSU Manager) and MBA in Healthcare (course: Ethics of the Medical Entity and CSR) Cracow School of Business.
She is the author of over 40 publications, articles and research works published in Polish and international journals (in Polish, Italian, English).
She participated in Erasmus Plus Programme at Universita Per Stranieri di Perugia
(Italy) and at Free University in Burgas (Bulgaria).
She presented papers at national conferences on Philosophy, Ethics, Business Ethics and presented at World Congress of Philosophy in Rome (2024).
She is member of the Jozef Tischner Institute in Cracow (since 2003), Assistant to the Rector's Plenipotentiary for Disabled People at the Krakow University of Economics (2004-2008), Member of Polish Society of Philosophy (current), Member of Polish Society of Ethics (current), Cathedral Plenipotentiary for Disabled Persons at the Krakow University of Economics (current), Member of the team coordinating the implementation work of the individual path of scientific development, Krakow University of Economics (2019-2021), Member of the University Disciplinary Appeals Committee for Students, Krakow University of Economics (2020-2021), Member of the University Ethics Committee for Scientific Research, Krakow University of Economics (current), Member of the University Election Commission (current).
Her interests and hobbies are: hiking , singing in the Gospel Voice Choir and singing in the Krakow Philharmonic Choir, Walking the path of St. James to Santiago de Compostela (from Portugal, France, Spain), popularly known as Camino de Santiago, playing the piano.

dr hab. Janusz Nesterak, prof. UEK
Prezes Zarządu Stowarzyszenia Krakowskiej Szkoły Controllingu w Krakowie, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Powiatowego Parku Rozwoju sp. z o. o. w Wieliczce (2016-2018), wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Łódzkiego Zakładu Energetycznego LZE S.A. (2005-2007), wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Wosana S.A. w Andrychowie (2005-2007) członek zespołu doradczego Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Kielcach. Posiada bogate doświadczenie praktyczne. Trener w kilkudziesięciu firmach szkoleniowych w Polsce. Jako konsultant uczestniczy w opracowywaniu koncepcji i wdrażaniu do firm systemu controllingu i nowoczesnych metod zarządzania finansami. Realizuje projekty doradcze między innymi w zakresie: opracowywania i wdrażania rozwiązań organizacyjnych w różnych obszarach funkcjonalnych (logistyka, produkcja, sprzedaż, marketing, kadry, informatyka), wdrożenia controllingu zarządczego, Performance Management, Business Process Management, Business Intelligence, AI; inicjator wykorzystania badań eyetrackingowych i EEG w procesach doskonalenia systemów zarządzania. Szef kilkunastu zespołów doradczych, m.in. Kopalni Soli Wieliczka S.A., TeamSoft Warszawa, Excellent S.A.; Prorektor ds. Polityki Finansowej i Rozwoju UEK (2024-2025); przewodniczący Zespołu ds. opracowania Strategii Rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na lata 2025-2032; członek Komitetu Organizacyjnego Jubileuszu 100-lecia UEK; członek Komitetu Monitorującego Program Santander Universidades UEK; członek Uczelnianej Komisji Wyborczej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na lata 2024-2028, członek Rady Programowej Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej 2024-2028; Inicjator i opiekun merytoryczny uniwersyteckiego kierunku "Rachunkowość i Controlling"; członek Zespołu ds. Jakości Kształcenia w Instytucie Informatyki, Rachunkowości i Controllingu UEK oraz Instytucie zarządzania UEK; członek Zespołu ds. Nostryfikacji Dyplomów Ukończenia Studiów Wyższych Uzyskanych Za Granicą przy Radzie Instytutu Informatyki, Rachunkowości i Controllingu UEK; członek Zespołów Programowo-Dydaktycznych kilku kierunków studiów; członek Rad Wydziału i Kolegium UEK. Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego (2019-2024) i Rady Naukowej (2019-2025) Międzynarodowej Konferencji Naukowej Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości UEK CMQ. Wielokrotny członek i przewodniczący komisji egzaminacyjnych oraz komisji awansowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, w tym komisji doktorskich oraz habilitacyjnych. Jest autorem ponad 300 publikacji, głównie z zakresu finansów przedsiębiorstw, controllingu zarządczego, zarządzania procesami i zastosowania informatyki w zarządzaniu.

mec. Agnieszka Pietraszewska-Macheta
Radca prawny, absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także studiów podyplomowych w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Ukończyła aplikację sądową. Od 2016 r. zastępca dyrektora ds. służb mundurowych w Małopolskim Oddziale Wojewódzkim Funduszu, a w latach 2020-2021 pełniła obowiązki dyrektora Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Obecnie, od 22 maja 2023 r. jest dyrektorem Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
Autorka i współautorka wielu publikacji m.in. jest współautorką komentarzy do ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym oraz do ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, poradnika „Akredytacja – krok po kroku” a także wielu innych publikacji związanych z tematyką funkcjonowania ochrony zdrowia.

dr hab. Katarzyna Sanak-Kosmowska, prof. UEK
Doktor habilitowana nauk społecznych w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości, magister psychologii zatrudniona na stanowisku profesora uczelni w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Dyrektor Centrum Współpracy Międzynarodowej UEK. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych poświęconych problematyce marketingu i psychologii zachowań konsumenckich opublikowanych w języku polskim i angielskim. Trenerka biznesu oraz konsultantka ds. strategii marek. Członkini Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz American Marketing Association. Prowadzi zajęcia gościnne między innymi na Uniwersytecie Jagiellońskim (Kraków), Clark University (Worcester), WU Universitat (Wiedeń), Politecnica de Valencia (Walencja) oraz HAMK (Hameenlinaa).

dr Tomasz Sapeta, prof. UEK
Wykładowca – Trener – Konsultant - Ekspert w zakresie szeroko rozumianego zarządzania zasobami ludzkimi, a w szczególności: audytów personalnych, zarządzania czasem, kierowania zespołami pracowniczymi, zarządzania wynagrodzeniami, restrukturyzacji zatrudnienia. Dyrektor studiów podyplomowych w Krakowskiej Szkole Biznesu UEK w Krakowie, biegły sądowy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Certyfikowany tutor.
Autor i współautor licznych projektów dla praktyki życia gospodarczego w zakresie kształtowania stanu i struktury zatrudnienia, systemów okresowych ocen pracowniczych, wynagradzania pracowników, wartościowania stanowisk pracy, badania poziomu satysfakcji oraz audytów personalnych. Ekspert wdrożeniowy rozwiązań związanych z zarządzaniem pracownikami zarówno w organizacjach biznesowych, jak również jednostkach administracji państwowej i samorządowej, służbie zdrowia i innych jednostkach non-profit. Uczestnik badań naukowych realizowanych w ramach działań badawczych Katedry Zarządzania Kapitałem Ludzkim UEK. Autor i współautor publikacji z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.

dr Małgorzata Wesołowska
Ekonomistka, doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Zarządzania Kapitałem Ludzkim Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na rozwoju i inwestowaniu w kapitał ludzki w organizacjach, a także na wpływie migracji międzynarodowych na kształtowanie kompetencji zawodowych. Autorka publikacji naukowych i uczestniczka konferencji krajowych i międzynarodowych. W pracy doktorskiej zajmowała się problematyką rozwoju pracowników w sektorze nowoczesnych usług biznesowych. Posiada także doświadczenie w działalności akademickiej i organizacyjnej – była m.in. Przewodniczącą Samorządu Doktorantów UEK oraz członkinią władz Krajowej Reprezentacji Doktorantów. Na co dzień pełni funkcję opiekuna praktyk studentów i angażuje się we współpracę z biznesem, co pozwala łączyć perspektywę naukową z praktyką zarządzania ludźmi.

mgr Bartłomiej Wiejaczka, MBA
Główny specjalista w Dziale Informatyki Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, z ponad 20-letnim doświadczeniem w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań IT. Zajmuje się kompleksową informatyzacją procesów – od analizy i optymalizacji, przez projektowanie aplikacji, aż po ich wdrożenie i utrzymanie. Specjalizuje się w tworzeniu ergonomicznych, dedykowanych systemów intranetowych wspierających zarządzanie i realnie zwiększających efektywność pracy. Równolegle uczy młodzież programowania, rozwijając u niej umiejętności cyfrowe, kreatywne rozwiązywanie problemów i myślenie projektowe.